2014. augusztus 22., péntek

Pano-Ráma margarin


A négyszög körösítése








Egy bolygó, ami jobbára háztetőkből áll, a parkourosok álma is lehet. Persze kérdés, lenne- e még mit felfedezni? Mondjuk egy bunkert, mert az Even Horizon és az Executor elég közel van...

Poénon túl: a panoráma érdekes dolog. Extrém, technikailag viszonylag egyszerű, viszont valódi művészi értéket nem könnyű belerakni. Először is, mert az esetek többségében ami a képen van, csupán egy hely. Persze benne van a kinyílt tér, a szabadság érzete, ezt viszont nem könnyű átadni akkor, mikor a kész kép egy keskeny csík a monitor közepén, ránagyítani a legtöbben lusták vagyunk. Nyomatban persze más a helyzet.


Nagyon sok panorámaalapot készítettem már. Ez olyan tipikus "unatkozomÉsÉppNincsÖtletem" dolog. Kirakni azonban nem volt pofám őket. Aztán nem rég akadt egy -végül besült- megrendelés, ami összefüggött a panorámafotózással, így akadtam rá egy-két lehetőségre, és úgy döntöttem, gyakorlásnak jó lesz. A körpanorámából a bolygókészítés pedig adta már magát.. 










tech info: Az egész egy körpanoráma-sorozattal kezdődött, amit valamiért a Photoshop nem akart rendesen összeilleszteni. Végül a Kolor Autopano programja segített.*. Az Autopano eleve kínál "Planet" összerakást, azonban valamiért a körpanorámából gyűrűt csinál bolygó helyett, így nem sokat ér dolog. Maradtam a sima, egyszerű Spherical beállításnál. Ez azért jó, mert meg lehet adni a képen a függőleges vonalakat, így sokkal kisebb lesz a torzulás, emberibb a hatás. A kész kép valahogy így néz ki 







Ezután  a kész képet betöltöttem Photoshop-ba, kicsit dobtam a színeken és a kontraszton, majd fejre állítottam, és a függőleges tengelyt 400%-al megnöveltem (ctrl-t). Ezek után egy distort filter-t, a polar coordinates-t kértem meg, hogy segítsen kicsit. A végeredmény egy kör alakú kép lett. Mögé vágtam egy éjszakai képet (igazából alul és felül ugyanazok a csillagok vannak, csak elforgatva, eltolva), egy galaxist, majd a körképet kijelölve festettem egy fehér karikát egy réteggel a körkép alá. ezt komolyabb motion blur-el elmostam (így alakult ki a légkör), majd a körkép kapott egy maszkot a peremére, ezt szűkítettem, és szintén kicsit elmostam (így lett a bolygó körvonala is kissé homályos). Már csak némi copy-paste volt vissza, két csillaghajó, mű- és valódi hold, galaxis, és már csak Darth Wader csillaghajóját meg a Sputnik-1 et kellett kicsit fakítani és sötétíteni, hogy úgy tűnjön, mintha a bolygó fényét tükröznék vissza.  


*(kis megjegyzés: a Kolor-lényegesen több lehetőséget kínál, sokkal barátságosabb a kezelőfelülete, nagyon össze tudja rakni a dolgokat, viszont az egyenes vonalakkal komolyan meggyűlik a baja. Nem is értem... képes összerakni töredékekből bármilyen képet, de egy sima VEZETÉKKEL vagy hullámmal már gondja van.. anyám borogass!)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése