2012. november 26., hétfő

Villa-Most







Csillamos  





Mert mindenkinek le kell egyszer kapni a csillogó kettest...





Tech: Szóval van ez a villamos, az a karácsonyi fajta. Menni vele pár kört, élvezni a gyerekzsivajt, a mozgó karácsonyi hangulatot (és szájbaverni gondolatban az anyukát,aki ilyenkor is terrorizálja a gyerekét), maradandó élmény. 
  Két kört mentünk vele. Próbáltuk állvánnyal lekapni az ablakon túl az autók üvegében, a kirakatokban tükröződő fényünket, de sajna a dolog többszörösen meghaladta a felszerelés (és talán a fotós? ) képességeit. A villanybá' ráz, mint a parasztszekér, vagy stabilizált, lengéscsillapítós állvány, vagy valami testre csatolható giroszkópos csoda kellene, hogy ne mozduljon be. Nyilván segített volna egy nagy fényerejű, fix gyújtótávos objektív,  egy magas ISO-n is jól dolgozó fényképezőgép, akárcsak egy polárszűrő, hogy csak az csillanjon be, amit én szeretnék, de egy mezei állvány, a szeretett kölcsön FZ-30as állt csak a rendelkezésemre.  Azért a top 3-at kirakom ide oldalra.. 
  Aztán leszálltunk a csattogó, sokkerekű karácsonyfáról, és lőttem gyorsan egy hosszúzáridőt a távozó csillanásról. Meg előtte egy állót, amit egy  halvány rétegen az eredeti kép fölé raktam, csak, hogy a képet ne lehessen összekeverni egy tron-versennyel, vagy valami új F1 főcímmel.. kissé túl hosszúra sikeredett a záridő.. a kép alsó sarkát még kicsit besötétítettem, és adtam egy kontrasztot a fénycsíkokon inneni világnak (maszk, curves-réteg), és úgy döntöttem, egy évvel a kép elkészülte után  BEFEJEZTEM
(2011)























Out Go My Way  




    És megtörtént! Az öreg favázas dörmögő  a szépiaszín múlt keretét széttörve visszatért.  
"El az utamból, kis pöcsök" kiáltotta, és nekiindult, hogy megmutassa, milyen egy IGAZI BANZÁJ.  Aki pedig nem takarodott elég gyorsan félre, azon már csupán a karosszérialakatos segíthetett.









     Tech: Valami barom vasárnap reggel fél tízre tette a villamosünnepet. Gondolom, nehogy valaki véletlen még megnézze. Mire kiértem félkómásan, a villamosok nagy része , sőt (szip, szip, szörcs) a szervíz- és a hótoló kocsik is már mind elmentek. Az fények nagyon pocsékok voltak, szürkére festettek szinte mindent. A záridő 200-300 közt mozgott, az állvány meg teljesen felesleges volt, ugyanis hiába betonoznám le akár a fénygépet, ha a téma -működő közlekedési eszköz lévén- mozog. 
     Sokáig  szenvedtem a képpel, nem akart mesélni, a keretből kitörő téma adta magát *, bár alig volt olyan hely, ahova értelmesen be lehetett helyezni, de itt megállt a tudomány. Végül játszani kezdtem, hagytam beégni a fényeket (vesszenek a szabályok), és láss csodát (és szikrákat a fáradt szemeddel) a kép megelevenedett. Vili bár - elnézést: Sir William- annyira kitört, hogy az I am back, Bitches felirat mellé még azon is tűnődtem, hogy a Hűvösvölgy helyére kiírom, hogy TAKARODJ. (végül nem adta magát na  nem volt kedvem legyártani a betűtípust, de még lehet, hogy megcsinálom). Csak a gyakorlás kedvéért Vanishing Point-al megkerestem a kép helyes síkjait, és erre vetítettem fel a feliratot. A rétegre Color Overlay effektet raktam, aminek a színét a villamosról vettem (így később még tudtam volna  módosítani). Keretet kért a kép, végül sok próba után beugrott ez az egyszerű, tépett megoldás. A fekete-fehér színeivel annyira Low-budget, hogy már tetszik.. 
   Mikor a szignómat raktam fel, véletlenül mellényúltam, és a réteg kapott egy Gradient-et (átmenet,jelen esetben színtelen-fekete). NA ez még kellett a képnek. Csak sok volt. Végül két rétegen alkalmaztam, és majdhogynem az egészet kimaszkoltam,csak a szélein hagytam meg valamennyit, meg itt-ott, ahol nem takarta el a témát.

   * A képes rész nem volt egyszerű, bár alap photoshop gyarkorlatnak számítana.  Beillesztettem a keretet, kimaszkoltam a villamost, és a keret elé raktam. Csak épp a nem tetszett. Kellettek volna az Explosure-plug in sajátos , vizes keretei, de az sajna nem tud térben dolgozni. Kivágtam tehát,a nekem kellő részt, új lapra raktam, majd a ferde oldalakat kihúztam, hogy a kép téglalap alakú legyen. Erre már rá tudtam számolni a keretet. Ezt az egészet visszaraktam az eredeti képre, ahol a téglalapot visszatorzítottam olyan formába, ahogy volt. Na jó, majdnem. De szerencsére nem látszik. Azután már csak a fene áramszedők maszkolása volt hátra, és clone ecsettel el kellett tüntetnem a régies képrétegből egy odapofátlankodott modern kocsit. Ha nem volt világos, bocs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése