A Vonat hátsó felén ültem...
Máv, Pécs-Budapest, menetrend szerinti fél órás késés, okostelefonokkal villogó hülyék, és aranyos, hiperaktív gyermekeket fegyelmezni akaró fapofájú, unalmas szülők között, huzat és koszos ablakok. Ez utóbbit különösen sajnáltam
KATT A KÉPEKRE A NAGYÍTÁSÉRT
Nem hiszem, hogy minden kép alá szeretnék egyenként feliratot készíteni. Utak, alag-Utak (mögöttük másik alagút, mögöttük fény) , szerteágazó- és összefonódó váltókon átrohanó szerelvény, tisztára, mint az Élet. Sötétben, világosban, kétszínben, néha elmosódva. Hadd ne én mondjam meg a frankót, mindenki válasszon kedvére.
(Tech: Állvány, vonat hátulsó ablaka, tulajdonképpen techdemó, ujjgyakorlat, avagy a Culmann állvány első gyakorlati tesztje.
..Első tanulság: világos részen állítsd be az autófókuszt, majd kapcsold is ki. Ellenkező esetben a mégoly okos fényképezőgépet is megtéveszti a sötét alagútban, hogy az egyetlen értelmezhető pont a kosz az ablakon.. Így csesztem el pár képet.
.. Második tanulság: Camera RAW. Ezt a technikát most kezdem felfedezni, a lényege nem a hipernagy felbontásban van, hanem, hogy minden beállítást amit a gép maga végezne el, (és minden gép, mindig elvégzi) Te fogod oda-vissza tologatni amíg kedved szerinti nem lesz a kép. A fenti képek közül majdnem mindegyiket így csináltam (az egy kivétel elég egyértelmű, ezt Explosure 4 en is átengedtem.)
.. Harmadik tanulság: Távkioldó, folyamatosan bekapcsolt gép, és állandó figyelem, mert téma megpillantása és elszalasztása között legritkább esetben van egy egész másodperc. Előny, ha betéve ismered a pályát. Ja, és üresjáratban próbálgasd a záridő-blende beállításokat, ne a nagy képnél derüljön ki, valamit másként kellett volna.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése